Vania Limban
Întreabă moașa
relaxation-1967892_1280

Exerciții de respirație pentru tonifierea perineului

Dacă nu știați, aflați că perineul este conectat cu diafragma, mușchiul care dirijează și întreține respirația. În respirația abdominală diafragmatică, perineul se mișcă odată cu abdomenul, iar dacă ajungi să conștietizezi acest lucru, poți practica un exercițiu de respirație cu rezultate excelente pentru tonifierea perineului.

Vă propun să practicați exercițiul “Perineul & balonul”, acum că este vară, la prima oră a dimineții, direct pe plajă, dacă sunteți la mare, sau în aer liber oriunde v-ați afla. Puteți face acest exercițiu în picioare sau în șezut, cu spatele sprijinit. Iată pașii pe care trebuie să îi urmați:

Pasul 1:

Conștientizați și practicați câteva respirații abdominale, care se fac prin intermediul mușchiului diafragma (4-8 respirații):
• inspirați pe nas, lung (diafragma se contractă și se aplatizează) și umflați abdomenul;
• expirați pe gură prelung (diafragama se relaxează și își reia forma de cupolă) și dezumflați abdomenul.

Pasul 2:

Conștientizați zona perineului la fiecare mișcare respiratorie:
• inspirați umflând abdomenul și împingând perineul în jos;
• expirați dezumflând (retrăgând) abdomenul și trăgând perineul în sus.

*** Asociați mental expansiunea / retragerea abomenului și perineului cu umflarea și dezumflarea unui balon.