pregnant-2568395_960_720

Exerciții pentru gravide în sarcină și travaliu

Aceste posturi sunt recomandate oricărei gravide care are o sarcină fără probleme, precum și acordul  medicului pentru a face gimnastică. Ele pot fi practicate acasă, de 2-3 ori pe săptămână.

POSTURA STATUL PE VINE

  • excelentă în ultimele luni de sarcină, pentru că ajută la întărirea & creșterea flexibilității și elasticității mușchilor perineului
  • poate fi practicată și în timpul travaliului, ajutând la lărgirea cu 30% a canalului pelvin prin care urmează să treacă copilul
  • se practică din poziția în picioare, cu spatele sprijinit, lăsându-vă ușor pe vine, cu mâinile pe genunchii bine depărtați și fără să ridicați călcâiele de pe podea;  se stă maximum ½ minut după care ridicarea se face tot ușor; se repetă de 6 ori.

 BALANSUL PELVISULUI

  • atenuează durerile de spate în perioada de sarcină, iar în travaliu ajută la o naștere mai ușoară
  • poate fi practicat din postura în picioare balansând pelvisul față / spate, sau în patru labe, pe palmele și genunchi, rotunjind spatele concomitent cu contractarea ușoară a abdomenului și balansarea pelvisului spre în față, apoi îndreptarea spatelui, relaxarea abdomenului și balansarea pelvisului spre în spate; se repetă de 6 ori.

 POSTURA CROITORULUI

  • ajută la întărirea mușchilor spatelui și pelvisului, creșterea flexibilității articulațiilor pelvisului și pregătirea lor pentru naștere
  • se practică în postura șezând, cu genunchii flectați de o parte și alta a corpului, tălpile picioarelor lipite și cât mai apropiate de perineu, cu  spatele liber sau sprijinit de perete, dacă simțiți nevoia.