Vania Limban
Întreabă moașa


Sfaturile unei moașe de suflet pentru o gravidă care așteaptă să înceapă travaliul acasă

„A fi curajoasă la naștere nu înseamnă absența fricii, ci puterea interioară de a simți frică și de a face ceea ce trebuie făcut”, Nancy Bardake, „Minfulness, Nașterea Conștientă”

Travaliul lent

  • Conștientizează și fii prezentă la fiecare contracție, indiferent de cât de dureroasă va fi.
  • Concentrează-te pe respirație în timpul contracțiilor, dar și în pauză dintre ele.
  • Dacă travaliul pornește noaptea și contracțiile nu sunt prea dureroase, nu te agita și, dacă poți, continuă să dormi. Fă-o chiar dacă cu intermitențe; iar dacă se întămplă în timpul zilei, găsește diverse lucruri ușoare de făcut care să te motiveze și să te relaxeze.
  • Folosește meditația pașilor (mersul) și practica bunătății iubitoare (trimite gânduri de bunătate și încurajare către toate femeile care, în acest moment, că și tine, sunt în travaliu și vor să nască natural).
  • Hidratează-te la fiecare oră și mergi la toaletă când simți nevoia să faci pipi; undeva pe la mijlocul travaliului s-ar putea să ai și senzația de screamăt, pentru că rectul este plin. Mergi la toaletă fără teamă.
  • Menține-ți permanent un zâmbet larg gândindu-te la cel mic din burtică – îți va spori sentimentul de calm și relaxare, ceea ce va contribui la secreția de endorfine și te va ajută să pecepi durerile mai ușor.
  • Cel mai bine practică poziții gravitaționale (verticale) -uterul funcționează mai eficient când ești în poziție verticală în timpul contracațiilor și întinde-te / stai în șezut între contracții dacă te simți obosită; poți trage și câte „un pui de somn” între contracții.
  • Vezi frecvența contacțiilor și cineva din jurul tău să noteze undeva, că să ai un punct de reper asupra neregularității / regularității și frecvenței/duratei lor.
  • Desigur nimeni nu știe cum poate porni travaliul și uneori este posibil ca această fază lentă să nu existe și travaliul să pornească direct cu contracții puternice. Dacă se întâmplă astfel, așteaptă maximum ½ -1 oră și apoi mergi la maternitate.

Travaliu activ

  • Folosește respirația „vântul de primăvară”- inspiră profund și expiră prelung de-a lungul copului, conștientizând eliminarea durerii prin tălpi, în pământ; te va ajută să te simți mai stabilă când durerile vor deveni mai intense.
  • Plimbă-te între contracții și concentrează-te asupra pașilor și respirației, iar în timpul contracției concentrează-te doar asupra modului în care respiri și oprește-te să mai faci păși dacă te simți mai bine așa.
  • Rămâi concentrată și echilibrată cu tine și în tine, contracție după contracție.
  • Balansează-te înainte și înapoi, fă rocking cu pelvisul, nu sta nemișcată în timpul contracțiilor.
  • Când contracțiile regulate devin intense, nu mai poți vorbi sau simți nevoia să te oprești în timpul lor și ajung să se repete la 5 minunte, mergi la spital.
  • În spital, concentrează-te și fii atentă doar la corpul tău, pentru că astfel vei ști ce trebuie să faci.