Vania Limban
Întreabă moașa

Mindfulness mouvement pentru gravide

Mindfulness mouvement pentru gravide by Moasa Vania Limban

Corpul vostru de „gravide” suferă multe schimbări în perioada sarcinii: adăugați câteva kilograme, relaxina vă înmoaie articulațiile și musculatura, postura corpului se schimbă din cauza modificărilor curburilor coloanei vertebrale, constatați că anumite mișcări pe care înainte le făceați cu ușurință, acum le faceți diferit și mai greu.

Mindfulness Mouvement este o activitate fizică în care vă păstrați starea de atenție în timpul unui program de mișcări adaptat perioadei de sarcină.  

Mindfulness-ul înseamnă să fii „aici și acum”,  atent la ceea ce se întâmplă, ajutându-vă să conștientizați senzațiile pe care le aveți în corp atunci când vă mișcați conștient, să observați ce fel de senzații aveți: de confort / discomfort, de relaxare / contractură / sau pur și simplu dacă nu simțiți nimic. Practicând mindfulnness mouvement într-o stare de atenție, vă veți pregăti mintea și corpul pentru naștere într-un mod deosebit. 

Meditația de 10 minute de la sfârșitul programului de mindfulness mouvement se concentrează fie asupra respirației, fie pe conștientizarea sunetelor, a gândurilor și emoțiilor.  

  • Conștientizarea respirației vă va ajuta să observați  locurile în care respirația se manifestă: în abomen, piept sau nas și, ori de câte ori când veți vedea că mintea voastră a plecat în altă parte și nu mai este concentrată pe respirație, așa cum se poate întâmpla și în travaliu de multe ori în timpul contracțiilor, cu blândețe vă veți întoarce atenția asupra respirației care are un efect extraordinar în atenuarea durerii  
  • Conștientizarea sunetelor vă va ajuta să auziți atât sunetele din interiorul corpului vostru, cât și din exterior, vă veți concentra atenția pe ele și le veți permite să se desfășoare așa cum ați permis și respirației să se desfășoare. Sunetele pot fi plăcute sau neplăcute și practicarea focalizării atenției asupra lor constituie o pregătire excelentă pentru  sunetele din travaliu, care nu totdeauna sunt plăcute
  • Conștientizarea gândurilor și emoțiilor prin observarea lor și a interacțiunilor dintre ele, un anumit gând declanșând o anumită emoție: gândurile negative generate de frică în travaliu  stimulează secreția de adrenalină și o contracție emoțională în corp, în timp ce gândurile pozitive generează o stare de bine și relaxare pentru corp și minte. 
  • Fie că este vorba de respirație, sunete, gânduri și emoții, în timpul travaliului, ca și în timpul meditației, veți lăsa lucrurile să se întâmple fără să căutați ceva anume. 

Mindfulness Mouvement – miercurea, între 17:30-18:30.

Contactează-ne printr-un un e-mail sau pe mobil  0753 072 902 ( după ora 12:00) și-ți trimitem ID & Passcode ZOOM.

Foto: Concious Design / Unsplash

5 august 2020